Στο πλαίσιο της συνδιοργάνωσης του Ιnnovent Forum 2025, στη Λάρισα από το πρώτο Ευρωπαϊκό Κόμβο Ψηφιακής Καινοτομίας στον τομέα της Αγροδιατροφής στην Ελλάδα, #DigiAgriFood, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, εταίρος του έργου, συμμετείχε στη διαγωνιστική διαδικασία του Hackathon που διοργανώθηκε από το Πάρκο Καινοτομίας JOIST και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στις 15 Φεβρουαρίου 2025.
Με επιτυχία κατατέθηκαν τρεις προτάσεις και συμμετείχαν συνολικά 13 ερευνητές και 2 εμπειρότεροι καθοδηγητές.
Οι ομάδες που σχηματίστηκαν υπέβαλαν προτάσεις στις παρακάτω θεματικές ενότητες:
- Ορθολογική διαχείριση και προστασία των φυσικών πόρων στην αγροτική παραγωγή
Προτάθηκε κατανεμημένο σύστημα κόμβων αισθητήρων για την παρακολούθηση σημαντικών παραμέτρων στον αγρό, την επεξεργασία των δεδομένων και, μέσω μηχανικής μάθησης, τη βελτίωση χρήσης του νερού άρδευσης με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής, τη βιωσιμότητα της παραγωγής και τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των προϊόντων.
- Ιχνηλασιμότητα Τροφίμων με Blockchain
Προτάθηκαν διαφορετικές ψηφιακά εργαλεία, όπως το blockchain και η μηχανική μάθηση, καθώς η χρήση συσκευών IoT αλλά και πρωτοκόλλων διαλειτουργικότητας μεταξύ διαφορετικών αλυσίδων εφοδιασμού, για τη διασφάλιση της αυθεντικότητας των τροφίμων και την επαλήθευση της γεωγραφικής τους προέλευσης.
- Εφαρμογές AI και Ανάλυσης Εικόνας στην Αγροδιατροφή
Προτάθηκαν τεχνολογίες αναγνώρισης του καρπού και ιδιαίτερων παραμέτρων του για τον απομακρυσμένο έλεγχο της ανάπτυξης των φρούτων σε πραγματικό χρόνο. Για την πραγματοποίηση του έργου προτάθηκε η χρήση τεχνολογιών απομακρυσμένου ελέγχου των επιδράσεων των περιβαλλοντικών παραγόντων και των καλλιεργητικών μεθόδων και η εφαρμογή αλγορίθμων μηχανικής μάθησης (ML) και τεχνητής νοημοσύνης (AI) για την ανάλυση του καρπού και την εκπαίδευση του μοντέλου ανάλυσης.
Όλες οι προτάσεις έγιναν δεκτές και κλήθηκαν να παρουσιαστούν ως μέρος της τελικής δεκάδας προτάσεων, την οποία αποφάσισε από κοινού η κριτική επιτροπή.
Η εμπειρία της συμμετοχής στο Hackathon, τόσο για τους νέους ερευνητές όσο και για τους πιο έμπειρους καθοδηγητές τους, ήταν μοναδική, βλέποντας λεπτό προς λεπτό τη διαμόρφωση των προτάσεων, το σχηματισμό νέων ιδεών, τη διαμόρφωση συγκεκριμένης στρατηγικής για τη βέλτιστη απόδοση κατά την παρουσίαση, όπως επίσης και την ένταση και τον ενθουσιασμό που αυτοί έδειξαν καθ’ όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού.