Στις 15 και 16 Δεκεμβρίου 2022 πρόκειται να πραγματοποιηθεί στην Ξάνθη η εναρκτήρια συνάντηση “Kick-Off Meeting” του #DigiAgriFood, του πρώτου Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας στον τομέα της Αγροδιατροφής στην Ελλάδα.
Ο κόμβος #DigiAgriFood έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μαζί με 135 ακόμη κόμβους, συμμετέχει στο δίκτυο καινοτομίας των European Digital Innovation Hubs (EDIHs) και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα “Ψηφιακή Ευρώπη 2021-2027”.
Επικεφαλής εταίρος του έργου είναι το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Το εταιρικό σχήμα του #DigiAgriFood συμπληρώνουν η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Perrotis College της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, το Ινστιτούτο Βιο-Οικονομίας και Αγρο-Τεχνολογίας (iBO) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και η εταιρεία ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης.
Βασικός στόχος του #DigiAgriFood είναι η διευκόλυνση του ψηφιακού και πράσινου μετασχηματισμού όλου του φάσματος της αλυσίδας αξίας της Αγροδιατροφής με άμεσα οφέλη για τους πολίτες, τις ΜμΕ και τον δημόσιο τομέα στις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου και Θεσσαλίας. Για την επίτευξη του παραπάνω στόχου ο κόμβος θα χρησιμοποιήσει την εξειδίκευση του στις τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης, τις Προηγμένες Ψηφιακές Δεξιότητες και την Υπολογιστική υψηλής απόδοσης.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι τα 4,2 εκατομμύρια ευρώ και η διάρκεια του ορίζεται στα 3 έτη.
Η Συντονίστρια του έργου, Μαρία Μιχαλόπουλου, Αντιπρύτανης Έρευνας & Δια Βίου Μάθησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, θα καλωσορίσει τους εκπροσώπους του εταιρικού σχήματος στην εναρκτήρια συνάντηση η οποία θα πραγματοποιηθεί στην έδρα του επικεφαλής εταίρου και συγκεκριμένα στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, στον 1ο όροφο του κτιρίου Α΄, στην Πανεπιστημιούπολη Κιμμερίων.
Αντικείμενο της συνάντησης είναι η δικτύωση μεταξύ των μελών του εταιρικού σχήματος, o σχεδιασμός, η διαχείριση και ο προγραμματισμός των δράσεων και των παραδοτέων του έργου καθώς και η παρουσίαση της εταιρικής ταυτότητας του #DigiAgriFood.